Lata czterdzieste XX wieku
- John Farrow i Richard Ball – dwaj chemicy – zakładają firmę Farrow & Ball.
- Farrow & Ball uzyskuje status akredytowanego dostawcy farb dla brytyjskiej Admiralicji,
Ministerstwa Wojny oraz Ministerstwa Kolonii.
Lata sześćdziesiąte XX wieku
- John Farrow i Richard Ball przechodzą na emeryturę.
- Farrow & Ball funkcjonuje bez zmian i pozostaje przy tradycji założycieli, produkując wysokiej jakości farby dekoracyjne.
1991
- Farrow & Ball opracowuje linię farb „National Trust”.
1992
- Zajmujący się historycznym wystrojem wnętrz Tom Helme oraz finansista Martin Ephson zasilają szeregi pracowników Farrow & Ball.
1994
- Opracowanie i wprowadzenie na rynek linii farb „Archive”.
- Wyznaczenie pierwszego niezależnego dystrybutora.
1995
- Farrow & Ball uruchamia produkcję tapet.
1996
- Otwarcie pierwszego salonu wystawowego Farrow & Ball w samym sercu londyńskiego świata architektury wnętrz, na Fulham Road w dzielnicy Chelsea.
1999
- Otwarcie pierwszego salonu wystawowego po drugiej stronie Atlantyku w Toronto. Wkroczenie na rynek amerykański.
- Uruchomienie strony internetowej Farrow & Ball.
2000
- Otwarcie pierwszego poza Wielką Brytanią europejskiego salonu wystawowego w modnej dzielnicy Paryża, St. Germain.
2002
- Otwarcie salonu wystawowego w prestiżowym D&D Building w Nowym Jorku.
- Otwarcie kolejnych salonów w Harrogate i Wimborne w Wielkiej Brytanii.
2004
- Otwarcie salonów w Edynburgu w Szkocji i w Los Angeles na ekskluzywnej ulicy Melrose Avenue w Beverly Hills.
- Farrow & Ball otrzymuje za osiągnięcia w dziedzinie eksportu Nagrodę Królowej Brytyjskiej.
2005
- Otwarcie kolejnych salonów wystawowych na terenie Stanów Zjednoczonych w Bostonie, Waszyngtonie i Greenwich, (ogólna liczba salonów na terenie USA wzrasta do pięciu).
- Otwarcie salonu w Guildford.
- Kolekcja tapet „The Vermicelli Papers” okrzyknięta została najlepszą kolekcją tapet w Wielkiej Brytanii.
- Firma Farrow & Ball została drugim najlepszym amerykańskim producentem farb w prestiżowej ankiecie przeprowadzanej wśród projektantów przez magazyn House & Garden.
- Wprowadzenie na rynek wykończenia „Modern Emulsion” i 13 nowych kolorów farb.
2006
- Firma zachowuje niezależność poprzez wykupienie akcji przez kierownictwo.
- W Stanach Zjednoczonych Farrow & Ball wymieniona zostaje wśród najbardziej wpływowych marek krajowych ostatnich 30 lat w prestiżowym rankingu ekskluzywnego czasopisma „Robb Report”.
- Otwarcie salonów wystawowych w Dublinie, Chicago, Richmond i Islington.
2007
- Otwarcie kolejnych salonów wystawowych w Brukseli, Hadze i londyńskich dzielnicach Hampstead i Marylebone.
2008
- Otwarcie salonów wystawowych w Wilmslow w brytyjskim hrabstwie Cheshire i w nowojorskim SoHo.
- Wprowadzenie na rynek nowych 18 kolorów farb.
- Farrow & Ball prowadzi sprzedaż już w ponad 50 krajach na całym świecie.
|